Stillbedömning.

Tänkte att jag och kså skulle skriva om stilbedömnig(när någon bedömer ridning och samspelt mellan häst och ryttare) jag personligen har inte tidit så många still hoppningar och dom jag ridit så har det bara varit ett plus på en clerrund och i det fallet så gör det väll ingen ting.
 
Och vill man ta åt sig så varså god och vill man inte så släng den.
 
Jag själv tycker om still hoppning, jag tycker att det är bra och att det är viltigt att men som rytare kan vara följsam och ha bra relation med sin häst och ha en hålbar ridning.
 
Stillhoppningen vill ju få bort "ponny ridningen" som jag kallar den, och förbereda os för att gå äver på "storhästs ridning",jag tycker att det är jätte bra med stil hopning och tycker det ska införas mer på störe tävlingar. Men jag för står dom som inte gillar det men jag ser även ett mönster mellan vilka som är för och imot still hoppningen.
 
Jag såg ett väldigt bra förslag när jag kollade runt på olika blogar, förslaget hanlade om det här med om man ska ha stillhoppning på SM, som sagt så förstår jag dom som ät imot och varför och mycket har handlat om som sagt SM. Ialla fall så var förslaget att man skulle samla ihop ett vis antal stillpäng för att kvalla sig till SM så som att man måste hoppat en vis mängd felfria L:A och MSV och då så när man har dom felfria rundorna och poängen så är du fördig kvalad och ingen still hopning på själlva SM. Det förslaget tyckte jag ialla fall var väldigt bra så in med mer stillhoppning tycker jag.
 
Ifall man inför det här så tror jag att man kommer få mer smart ridning och väldigt duktiga ryttare som kan ta över efter gammlingarna ;) Fler tränare skulle ta tag i det och träna upp sina elever för att bli bäst på det här, så alla komi gen nu och utväkla samhället och utrota "ponyridningen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback